woensdag 6 juli 2016

Mieke van paleoleven op bezoek bij westlandpeppers

Zo nu en dan worden we bij westlandpeppers benaderd door foodbloggers en andere professionals die zich met food bezig houden. Als het uit komt maken we daar tijd voor vrij, zo benaderde ook Mieke van het blog paleoleven ons met de vraag of ze een bezoek aan ons bedrijf kon brengen. Een kenmerk van het Paleo dieet is onder andere de focus op goed en gezond vers eten en om zo min mogelijk gebruik te maken van pakjes en industrieel gemaakt voedsel. Hoewel binnen het paleo dieet de peper en de paprika niet geadviseerd worden omdat ze behoren tot de nachtschade familie en uit Zuid Amerika afkomstig zijn wilde Mieke juist daarom alles weten over de peper en paprika soorten die wij telen bij Westlandpeppers.



Het verhaal van Mieke

Zaterdagochtend, 25 juni. Ik mocht op bezoek bij WestlandPeppers, een paprika en peperkwekerij in (de naam zegt het al) het Westland. Een prachtig en groot bedrijf, ik heb nog nooit zoveel pepers en paprika’s bij elkaar gezien! Ik kreeg een rondleiding van tuinder en eigenaar Pieter Boekestijn, een man die innemend weet te vertellen over zijn bedrijf en alles wat daar groeit. Maar ook over de tuinbouw in het algemeen en de voedingsmiddelenindustrie, een interessante maar bizarre business. Waar ik eerder wat terughoudend (bijna angstig) was met pepers, ben ik nu gefascineerd door deze hotties. Sinds ik bij WestlandPeppers ben geweest eet ik iedere dag wel paprika en/of pepers. Overeten (alles proeven!), tranen over m’n wangen van ‘iets’ te veel peper, een brandende mond, uitbrekend zweet, klotsende oksels en hoestbuien zijn het gevolg. Maar ook een nieuwe liefde voor pepers, want eigenlijk zijn die dingen hartstikke geinig!

Meer lezen, lees hier het volledig verslag van Mieke plus nog wat lekkere recepten,,,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten